Med en Google søgeoptimering går man ikke glip af potentielle kunder

Uanset hvor god ens ide er, uanset hvad det er man prøver at sælge, så vil der altid være nogle, som allerede har taget ide. Allerede gør det samme. Mange butikker måtte lukke eller lægge om, efter internettet efterhånden fik sit indtog. Lige med et var der en enorm konkurrence fra virtuelle butikker, og det stod ikke til at ændre. Det førte til mange fysiske butikkers død, og en masse virtuelle butikkers fødsel. Det et både positivt og negativt, men i sidste ende underordnet. Hvis man vil noget, så må man gøre det på nettet. Det har alle efterhånden fundet ud af, og derfor spigrer der også en masse sider op, som alle gerne vil have opmærksomhed. Internetbrugeres fortrukket søgemaskine har i mange år været Google, og de sider som ligger øverst, når folk har foretaget en søgning, er naturligvis også dem, som får de fleste klik. Derfor er det vigtigt, at man får optimeret sin side således, at den fremstår relevant i forhold til det, som de fleste af ens potentielle kunder søger efter. Altså har man brug for en Google søgeoptimering. Der er flere forskellige parametre, som Google kigger på, når folk søger på noget bestemt. Det er blandt andet de direkte nøgleord. Derudover er det sidernes popularitet i forhold til søgninger med disse ord, og hvor mange ander sider og steder der bliver linket til den pågældende side. Det er en lang og kompliceret algoritme, en kompliceret videnskab.

Det får din side ud af en Google søgeoptimering

En søgeoptimering er det mest vigtige, hvis man vil have succes med sin butik eller foretagende på internettet. Eftersom alle potentielle kunder altid, som noget af det første, vil lave en søgning, efter det de er på udkig efter, vil ens hjemmesides placering i rækkefølgen bestemme, hvor mange rent faktisk kommer ind på den. Eftersom Google er den mest anvendt, skal man justere sin søgeoptimering i forhold til lige præcis deres teknik. Bliver det gjort på den rigtige måde, vil man hurtigt opdage, at man får langt flere klik på sine hjemmeside, og derfor også har øget sin markedsandel. Med mindre man har et helt unikt produkt, hvilket som sagt stort set ingen har, så sælger varerne ikke sig selv. Derfor er sidens synlighed og tilstedeværelse på det store World Wide Web enorm vigtig.

Hvad kan man selv gøre for på sin side for at få Google søgeoptimering

Hvis man virkelig vil gøre sin side synlig, er der en masse hjælp at hente fra firma, som ved hvordan man skruer sidens tekster sammen osv. Men man kan også selv gøre noget. For det første er det aller vigtigste, at man holder sin forretning 100% fokuseret. Det vil sige, at man ikke har tusind forskellige produkter i alle mulige genre, men ved hvad det er lige præcis, man kan. Man skal altså ikke både sælge produkter til hus og have. I en metaforisk forstand. På den måde for du den bedste Google søgeoptimering.

Skriv kommentar

Required fields are marked *. Your email address will not be published.